piątek, 9 października 2015

47. Odpowiedzi z BNW oraz wyroki sądowe.

Dużo się dzieje w wielu sprawach. Ruszyło głosowanie w sprawie Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego, dostałam uzasadnienie obu wyroków od Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (w okolicach weekendu mam nadzieję przetworzyć je na taki plik, żeby się je dało tu wkleić), a także sypnęło mi do skrzynki korespondencją w sprawie drugiego monitoringu.
01.10.2015 roku wysłałam do obu spółek drogą mailową takie krótkie wyjaśnienie, kto jestem i co będę robiła.



Dzień dobry!



Zakończyłam w lipcu monitoring Zakładu Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w ramach projektu Monitoring Spółek Komunalnych stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska (na stronie http://spolki.siecobywatelska.pl/?page_id=125 można zapoznać się z wynikami mojej pracy). Obecnie podjęłam się kolejnego zadania – będę monitorowała Państwa firmę. Celem mojej pracy jest weryfikacja jawności i przejrzystości nadzoru właścicielskiego nad miejskimi spółkami. Począwszy od października bieżącego roku będę kontaktowała się z Państwem oraz z Biurem Nadzoru Właścicielskiego w celu pozyskania niezbędnych informacji.



Z wyrazami szacunku



Dorota Markiewicz


Odpowiedź od pani dyrektor Agnieszki Weychan-Rączki otrzymałam jeszcze tego samego dnia:



Witam,



Dziękuję za informację.



Z poważaniem,

Agnieszka Weychan-Rączka

Dyrektor
Szczeciński Fundusz Pożyczkowy  

Z Funduszu Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina na powitalnego maila odpowiedzi nie było, ale za to dostałam odpowiedź wstępną na pierwszy wniosek o informację publiczną, które to wnioski wysłałam 02.10.2015


Dzień dobry,



chciałbym Panią poinformować , że otrzymaliśmy pytania dotyczące spółki Fundusz Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina sp. z o.o.

Odpowiedzi zostaną przygotowane i przesłane dla Państwa przez Panią Karolinę Biegańską pracownika FWRGMSZ.

z poważaniem

Marek Kubik
Prezes Zarządu
Fundusz Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina Sp. z o.o.

Dostałam też odpowiedzi z Biura Nadzoru Właścicielskiego. Na pierwszy wniosek, dotyczący skanów dokumentów powołujących rady nadzorcze obu spółek odpowiedź przyszła wczoraj, 7.10.2015, czyli dzień przed terminem, ale na drugi, dotyczący uchwał rady miasta powołujących obie spółki przyszedł błyskawicznie. Zapytanie wyszło ode mnie w piątek, a już w poniedziałek miałam maila w skrzynce. Problem z tym mailem jest taki, że zawierał odpowiedź w załączniku w formacie PDF. I tam były linki do stron BIP z uchwałami. Tyle, że musiałam je przepisać, bo nie dało się zrobić tego starą metodą kopiuj-wklej. Takie działanie jest upierdliwe. Ogólnie muszę powiedzieć, że jako wniosek z monitoringu chyba wymienię teraz zrobienie czytelnego archiwum dla uchwał rady miasta.
Skany dokumentów powołujących rady nadzorcze obu spółek dotarły do mnie 07.10.2015. Zawierają komplet dokumentów. Wynika z nich, że we wrześniu dokonano zmian na stanowisku członków rady nadzorczej Funduszu Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina sp. z o.o. To ten mój sukces monitoringowy pierwszy :) Ponieważ dalej interesuje mnie, co z okresem, kiedy jedna ze spółek de facto działała bez rady nadzorczej, bo ta, która była, z powodu sławetnego dubletu nie była ważna, wysłałam zapytanie o dokumenty poprzedniej rady FWRGMS. Czekam na odpowiedź.

 
Po rozmowie z watchdogami doszliśmy do wniosku, że zaskarżamy oba wyroki. Wkrótce opublikuję je tutaj i napiszę, co nam podpadło. 


I przy okazji - ruszyła druga edycja Monitoringu Spółek Komunalnych. Kolejni obywatele sprawdzają przejrzystość i jawność lokalnych działań. Polecam stronę spolki.siecobywatelska.pl Możecie tam sprawdzić, gdzie jeszcze patrzymy władzy na ręce. 

Pozdrawiam!

DorotaM 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz