poniedziałek, 13 czerwca 2016

80. SAOS w Kostrzynie Wielkopolskim



Spotkanie zostało przygotowane bardzo profesjonalnie przez Klub Kobiet Przedsiębiorczych NAMAXA i jego prezeskę, panią Monikę Sorbian - Stawiarską . Do godziny 15.00 pojawiło się czternastu uczestników.
Po powitaniu i przedstawieniu się, poprosiłam przybyłych o powiedzenie kilku zdań o sobie i swoich oczekiwaniach wobec szkolenia. 90% uczestników przyszło znaleźć odpowiedź na swoje problemy prawne. Większość uczestników to były kobiety aktywne (członkinie  NAMAXA), działające na obszarze miasta i gminy, część z nich także prowadzi własne firmy. Po zakończonej turze przedstawiania się przypomniałam, jaki jest temat i cel szkolenia. Opowiedziałam o działalności Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska, o obszarach, w których pomagamy. Przybliżyłam podstawową wiedzę o prawie, omówiłam krótko źródła prawa, pokazując przydatne linki, a następnie przeszłam do prezentacji strony Systemu Analizy Orzeczeń Sądowych. Uczestnicy byli aktywni w trakcie prezentacji, zadawali pytania i dzielili się uwagami i doświadczeniem. Wybraliśmy sprawy o alimenty i uczestnicy zapoznali się z wyrokiem wyszukanym za pośrednictwem SAOS. Część uczestników była zaskoczona, że mamy dostęp do czyjegoś wyroku, jedna z uczestniczek stwierdziła, że to dlatego, że wyszukiwarka jest niedostępna dla wszystkich. Wyjaśniłam, że przeciwnie, każdy może z niej korzystać, za pośrednictwem komputera czy telefonu. Wyjaśniłam, dlaczego brakuje wyroków sądów administracyjnych, poprosiłam o zgłaszanie ewentualnych problemów występujących w trakcie użytkowania. Wyszukaliśmy jeszcze wyroki odnośnie sprzedaży na pokazie. W trakcie prezentacji padały pytania o konkretne sprawy – alimenty, problemy z ich egzekucją, problemy z bankiem. Jedna z uczestniczek stwierdziła, że myślała, że idzie na spotkanie z prawnikiem, który będzie pomagał rozwiązać konkretne problemy. Podpowiedziałam, jak wykorzystać wyszukane w SAOS wyroki sądu do znajdowania argumentów w bieżących sprawach, sporach i problemach, uczulając jednak na to, by w miarę możliwości kontaktować się z prawnikami. Często koszty takich porad można sobie doliczyć do kaucji za wynajmowane mieszkanie, czy do negocjowanego kontraktu.
Tradycyjnie na zakończenie poprosiłam o wsparcie naszej organizacji darowiznami lub 1%, zachęcając do wizyty na naszej stronie, w celu zapoznania się z naszymi działaniami, a także by poczytać rozliczenia finansowe. 
Ogólnie spotkanie uważam za udane, choć odnoszę wrażenie, że do uczestników nie dotarło przygotowane przez nas ogłoszenie - stąd inne oczekiwania. Publika była aktywna, chętnie dzieliła się uwagami i doświadczeniami, dopytywała o szczegóły, chętnie wchodziła w interakcję. SAOS został uznany za narzędzie ciekawe i przydatne, odnoszę wrażenie, że przynajmniej część  uczestników będzie z niego korzystała. Spotkanie trwało dwie godziny, a po spotkaniu jeszcze pół godziny rozmawialiśmy między innymi o działalności SOWP. Uznaliśmy, że współpracę warto kontynuować.
Bardzo dziękuję organizatorkom za fantastyczne przygotowanie szkolenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz