wtorek, 8 marca 2016

66. Skarga na bezczynność prezesa szczecińskiego Technoparku

Jak pamiętacie, prezes Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego odmówił mi udzielenia informacji o stanowisku zajmowanym przez radną Jolantę Balicką. W związku ze związkiem, z pomocą Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska napisałam skargę na jego bezczynność. Nie wiem, czy wspominałam o tym wcześniej, więc na wszelki wypadek powtórzę. Taką skargę, skierowaną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, przesyłamy na adres „sprawcy”, czyli moja poszła do prezesa Technoparku. On ma za zadanie przekazać dokumenty do sądu, dołączając swoje wyjaśnienia. Potem sąd nakaże mi zapłacić 100 zł, które muszę zapłacić, żeby zajęli się sprawą i spotkamy się na rozprawie.Oczywiście w swoim zadufaniu wierzę, że wygram i sąd nakaże prezesowi Technoparku (a tak naprawdę nam, mieszkańcom) oddanie mi tej stówy. :D
Mój wniosek do prezesa wygląda tak:






Wysłany został 29.02.2016, odebrany 01.03.2016 (zgodnie z otrzymanym potwierdzeniem odbioru), zatem czas start i spotkamy się w sądzie. 
Generalnie uważam, że jeśli zadajemy pytanie, to musimy mieć nastawienie, że o odpowiedź na nie powalczymy. Pięknie, jeśli po prostu nam odpowiedzą i to konkretnie. Ale jeśli nie, zdecydowanie powinniśmy iść do sądu. Zadanie pytania i pozwolenie na spławienie się to uczenie urzędników lekceważenia obywateli. Dlatego jeśli nie chce Ci się iść do sądu (to ani drogie, ani uciążliwe, więc nie wiem czemu ludzie się boją), to nie pytaj. Wiem, że w mniejszych miejscowościach osoby stanowczo egzekwujące swoje prawa do informacji spotykają się z szykanami, groźbami i ostracyzmem, ale właśnie dlatego tym bardziej powinniśmy walczyć. To żadna łaska, takie mamy prawo. Czasem niektórych możnowładców na urzędniczych stołkach trzeba tego po prostu nauczyć. Gdyby ktoś się spotkał z takim traktowaniem - śmiało można sprawę nagłaśniać. Myślę, że to bardzo atrakcyjny temat dla mediów regionalnych, a ten rodzaj sławy ani burmistrzowi, ani wójtowi nie pomoże, więc jest szansa, że się opamiętają. Ja też chętnie pomogę w edukacji lokalnych władz. 

Wklejam te wszystkie teksty, pisma i wzory, bo może komuś się przydadzą. Gdybyście potrzebowali pomocy w dopasowaniu któregoś pisma do Waszych potrzeb – piszcie, nie zostawię Was z tym samych :)

Nie zapomniałam o monitoringu - kontynuuję korespondencję dotyczącą Szczecińskiego Funduszu Pożyczkowego i Funduszu Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina. Wysłałam prośby o rejestry umów, zapytałam także o fundusz promocyjny i zasady jego działania. FWRGMS odpowiedział błyskawicznie na to drugie pytanie, może dlatego, że odpowiedź była krótka – nie ma wyodrębnionego funduszu na promocję, w związku z czym nie ma ani zasad, ani rejestru umów na promocję. Krótko, szybko i wiem, na czym stoję. Dziękuję bardzo.

Wkrótce o Wielkim Zjeździe Watchdogów, który odbył się w dniach 05-06.03.2016, a także o naszej debacie dotyczącej budżetu obywatelskiego. Prezydent chyba się wystraszył, że mu wyjmiemy z rąk inicjatywę i organizuje spotkanie o Szczecińskim Budżecie Obywatelskim już we środę, 09.03.2016. Nasze będzie 31.03.2016 - oficjalne ogłoszenie już niebawem. 

4 komentarze:

  1. Myślałem, że te debaty zostały już połączone i to ten ostateczny termin :) Byłem też dość zaskoczony tym terminem, bo nie dość, że nie jest to koniec marca, to jeszcze informacja podana została ledwie tydzień przed debatą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zostały połączone - nie wiemy, o czym dokładnie chce rozmawiać z mieszkańcami prezydent, termin spotkania nie był z nami konsultowany. Z otrzymanych wiadomości wynika, że spotkanie będzie dotyczyło Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2017. My chcielibyśmy porozmawiać szerzej o inicjatywie jaką jest budżet obywatelski. Zebraliśmy sporo uwag, które mam nadzieję będę mogła przedstawić na dzisiejszym spotkaniu, ale nie sądzę, by w założonym czasie można było wyczerpać temat. Bliżej o naszej debacie budżetowej już wkrótce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze byłoby wcześniej zapoznać się z tymi uwagami. Ja też mam ich trochę, ale zaskoczony nagłym terminem nie uporządkowałem ich w formie pisemnej...

    Mogli podać chociaż jakiś ogólny plan tego spotkania, co zamierzają poruszać. Ciekawe, czy chociaż powiedzą, na jaką kwotę ma być ten BP (P do prezydenta :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Utworzymy wydarzenie na FB, na którym będziemy zbierać opinie. Podam też tutaj maila, by mogli zgłaszać swoje uwagi ci, którzy nie mogą przyjść dzisiaj i na naszą debatę też nie dadzą rady.

      Usuń