wtorek, 3 maja 2016

75. Wyrok odebrany i co dalej?

W zeszłym tygodniu odebrałam wyrok sądu w sprawie mojej skargi na bezczynność prezesa Technoparku

Jak widać, skarga nie została odrzucona, tylko oddalona. Ponieważ chciałabym wiedzieć, dlaczego oddalono moją skargę, wysłałam wniosek o uzasadnienie. Taki wniosek trzeba wysłać w ciągu 7 dni od momentu odebrania wyroku i mój wyglądał tak:



                        Szczecin, 26.04.2016 roku



Dorota Markiewicz
(tu adres)


             

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie

Ul. Staromłyńska 10

70-561 Szczecin

Wydział II



 


Sygn. akt: II SAB/Sz 32/16




Skarżąca:  Dorota Markiewicz

Strona przeciwna: Prezes Zarządu Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego spółka z o.o. w Szczecinie.









Wniosek o uzasadnienie wyroku

W imieniu własnym składam wniosek o uzasadnienie wyroku wydanego w przedmiotowej sprawie 14 kwietnia 2016 r. i wnoszę o doręczenie wyroku wraz z uzasadnieniem na adres: Dorota Markiewicz, (tu znów adres).


Po otrzymaniu uzasadnienia będę składała skargę kasacyjną. Skargę kasacyjną muszą napisać profesjonaliści, więc na pewno zwrócę się z prośbą o pomoc do Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska. Przy okazji  - wspierajcie Watchdogi, bo oni wspierają zwykłych ludzi, którzy patrzą władzy na ręce - mój 1% mają, ale to stanowczo za mało - pracodawca nie płaci mi tyle, ile bym chciała, żeby ten 1% był wystarczający :D. Postanowiłam w jeszcze inny sposób wesprzeć watchdogi - już ustawiłam stały przelew na niewielką kwotę - tyle, ile mogę. :) Ziarnko do ziarnka i będą dwa ziarnka, jak mówią Indianie...
Tak przy okazji -dwie sprawy ze ZWiK jeszcze się nie zakończyły - w odpowiedzi na wyroki WSA z zeszłego roku poszły skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Przypominając - jedna dotyczyła udostępnienia listy pracowników, druga - udostępnienia kontraktów/umów z zarządem.
I na koniec - bardzo dziękuję wszystkim za dobre słowa, wsparcie i wszelkie deklaracje pomocy. Bardzo to miłe i naprawdę dodaje otuchy. :)

Pozdrawiam!

DorotaM



4 komentarze:

  1. A skąd reprezentujący Technopark radca prawny pan Rafał Malujda wiedział już o wyroku 19 kwietnia, jeśli Pani dostała list z Sądu dopiero w poprzednim tygodniu, czyli nie wcześniej niż 25 kwietnia?

    Może są jakieś przyspieszone dojścia do tych informacji? Dla sądów nieadministracyjnych funkcjonuje portal informacyjny np. taki: https://portal.szczecin.sa.gov.pl/ (nie wiem, co mają sądy administracyjne, ale może watchdogi coś podpowiedzą)? Z wyprzedzeniem można czytać dokumenty w sprawie i mieć dodatkowy czas zanim Sąd w ogóle wyśle list (od powstania dokumentu do jego wysłania trwa to kilka dni). Potem operator pocztowy też guzdra się kilka dni... no i na końcu adresat też ma prawo nie odebrać listu przez 7 dni (ma prawo przez 14, ale termin biegnie już po 7 dniach, chyba że coś się zmieniło :). W każdym razie i tak na odpowiedź miałaby Pani nie 7 dni, a około 16-20. Przy zawiłych zagadnieniach prawnych może to dużo pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Awizo otrzymałam 20 kwietnia. Być może Technopark przesylkę otrzymał dzień wcześniej, a odebrał od razu, bo w sekretariacie powinien ktoś siedzieć codziennie w godzinach przychodzenia poczty. Ja w tym czasie pracuję i dopiero kiedy znajdę czas mogę się wybrać na pocztę :) Przesyłki z sadów trzeba odebrać w ciągu siedmiu dni - po tym czasie wracają do nadawcy, a list uważa się za odebrany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znalazłem teraz kilka stron i piszą, że list z sądu musi być awizowany 2 razy i po każdym awizo jest 7 dni. Po pierwszych 7 dniach list uważa się za doręczony, ale odebrać go można jeszcze przez dalsze 7 dni :) Tak ponoć jest od... 2014 roku. Chyba nie zmienili znowu tych przepisów :]?

    OdpowiedzUsuń
  4. Uczciwie mówiąc - nie wiem, nie ryzykowałam sprawdzenia, obawiając się, że będę musiała lecieć do sądu, żeby dowiedzieć się, czego chcieli. Zawsze pruję na pocztę w pierwszym terminie :) Ale zapytam, kiedy będę następnym razem w swoim urzędzie od listów :) Dziękuję za informację :)

    OdpowiedzUsuń