środa, 23 września 2015

44. Szczeciński Fundusz Pożyczkowy i Fundusz Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecin

Monitoring ZWiK zakończony, teraz podejmuję działania zmierzające do wprowadzenia w życie rekomendacji, zamieszczonych w przygotowanym przeze mnie raporcie. O kolejnych wydarzeniach będę oczywiście informowała na bieżąco.

Bakcyl jawności i przejrzystości rozprzestrzenia się po moim organizmie, w związku z czym podejmuję kolejne działania.
12 września wzięłam udział w spotkaniu II edycji Monitoringu Spółek Komunalnych, organizowanej, a jakże, przez Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska. Kolejna grupa zaangażowanych ludzi przechodziła szkolenie, by po uzyskaniu potężnej porcji informacji wziąć pod lupę dysponentów naszego mienia. Wielce stremowana stanęłam przed ekipą, czując się przedziwnie, bo przecież zaledwie kilka miesięcy wcześniej sama byłam szkolona. Opowiedziałam o tym, jak było. Z sali padały bardzo konkretne pytania, godzina minęła zupełnie niewiadomokiedy. Dyskutowaliśmy jeszcze w trakcie kolacji, a jeden z uczestników odprowadził mnie nawet na dworzec, bo trudno przerwać w pół zdania, kiedy każda odpowiedź rodzi kolejne pytania. Cieszy mnie, że jest nas coraz więcej, że sieć lup i urządzeń rentgenowskich rozprzestrzenia się po kraju. Uczestniczkom i uczestnikom II edycji życzę sukcesów, a sobie - by były kolejne edycje tego projektu. Idealnie by było, gdyby każda gmina miała swoich społeczników, kontrolujących na bieżąco to, co się w nich dzieje. Mamy cel, ludzie dołączą, to kwestia czasu.

A ja idę dalej. Zgodnie z zapowiedziami, przechodzę do monitoringu dwóch kolejnych spółek miejskich:
- Szczecińskiego Funduszu Pożyczkowego
- Funduszu Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina

Pierwsze, co muszę ustalić, zgodnie z informacjami pozyskanymi przy sprawdzaniu ZWiK - która rada nadzorcza została powołana pierwsza. To pozwoli stwierdzić, która (druga) nie istnieje. Zgodnie z prawem, można być członkiem tylko jednej rady nadzorczej miejskiej spółki, a po wybraniu do drugiej są trzy miesiące na zrzeczenie się członkostwa w pierwszej. Kto tego nie zrobi, z automatu nie jest członkiem drugiej rady nadzorczej. Jeśli (tak jak w tym przypadku) chodzi o wszystkich członków rady nadzorczej, konsekwencje są takie, że tej rady nie ma. Decyzje przez nią podjęte są nieważne. Muszę dopytać ekspertów, czy decyzje podjęte przez drugą radę nadzorczą w pierwszych trzech miesiącach jej funkcjonowania (w czasie, który jest wykazany w ustawie jako czas na zrzeczenie się członkostwa w jednej z rad) są ważne. Logiczne wydaje się, że tak, ale w naszym prawie logika często nie występuje, dlatego chcę to potwierdzić.

To jak to się mówi - lecim na Szczecin :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz