czwartek, 12 lutego 2015

12. Pierwszy pisemny wniosek o informację publiczną

W oczekiwaniu na potwierdzenie mojej notatki ze środowego spotkania, nie siedzę drapiąc się po nosie. Przygotowałam pierwszy wniosek pisemny o udzielenie informacji publicznej. Zgodnie ze wzorem umieszczonym na stronie NIK, wniosek o udostępnienie informacji publicznej, poza stosowną formułką, musi zawierać tylko dwie rzeczy - co chcemy wiedzieć i jak mają nam tę informację dostarczyć. Nie musimy niczego uzasadniać i możemy podpisać się Żwirek i Muchomorek, jeśli tak chcemy. Ponieważ nagłośniłam sprawę prowadzonych przeze mnie działań ( z dużym wsparciem Sieci Obywatelskiej, bo kto by tam zważał na taką mrówkę, jak ja), nie widzę powodu, by się nie podpisać pod wnioskiem pełnymi danymi. Jutro z rana zatem idzie mail do Urzędu Miejskiego, do Biura Nadzoru Właścicielskiego o następującej treści:
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (j.t. Dz. U. z 2014 r., poz. 782) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji publicznych dotyczących członków rad nadzorczych szczecińskich spółek komunalnych. 

1. Czy członkowie rad nadzorczych posiadają wymagane kwalifikacje (wyższe wykształcenie i zdany egzamin)? Proszę o przesłanie skanów dokumentów potwierdzających kwalifikacje rady nadzorczej Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.

2. Czy członkowie rad nadzorczych złożyli oświadczenie o niekaralności? Czy złożyli oświadczenia o możliwości pełnienia funkcji? Proszę o przesłanie skanów dokumentów rady nadzorczej Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.
Proszę o przesłanie informacji drogą mailową na niniejszy adres.
Pozdrawiam i dziękuję! Dorota Markiewicz
Jednocześnie staram się poszukać odpowiedzi na inne pytania z mojej listy, więc przeszukuję stronę urzędu miejskiego. Wypisałam sobie wszystkich dyrektorów wydziałów i ich zastępców i kilka osób z tej ekipy znalazłam także wśród członków rad nadzorczych spółek komunalnych. Kopię dalej :)

Pozdrawiam!
Dorota M

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz