piątek, 13 lutego 2015

13. Zaczepiam ZWiK

Zdając sobie sprawę z tego, że urząd ma 14 dni na odpowiedź na mój wniosek o informację publiczną, piszę sobie kolejne wnioski. Tym razem zaczynam korespondencję z kontrolowaną przeze mnie spółką, czyli Zakładem Wodociągów i Kanalizacji. Nie chcąc od początku zniechęcać ich do kontaktu ze mną, zadałam jedno pytanie. Wynika ono z faktu, że rozjeżdża mi się kapitał podwyższany przez uchwały Rady Miasta z tym wykazanym w KRS spółki. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez Sieć Obywatelską Watchdog Polska, a opracowanymi przez dr hab. Wojciecha Goneta, kapitał założycielski można podwyższyć na kilka sposobów, ale wszystkie dokumenty związane z tym przechowuje spółka, której podwyższenie dotyczy. Mam nadzieję, że wkrótce będę miała wszystkie niezbędne dane, żeby odpowiedzieć na pytanie czy kapitał ZWiK był podwyższany, ile razy i o jakie kwoty.
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (j.t. Dz. U. z 2014 r., poz. 782) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji publicznych dotyczących aktów prawnych podnoszących kapitał spółki. 
1. Czy kapitał spółki był podwyższany od momentu jej powołania, jeśli tak ­ proszę o przesłanie skanów dokumentów podwyższających kapitał spółki na niniejszy e­mail.
Pozdrawiam i dziękuję! Dorota Markiewicz
- poszło dzisiaj na maila zwik@zwik.szczecin.pl


Działamy!



p.s. Bardzo dziękuję za maile od osób zainteresowanych monitoringiem, które sypnęły się po publikacji w Gazecie Wyborczej. Odpisuję na bieżąco, czasem dzień później, bo jednak trochę się nie wyrabiam. Poza życiem zawodowym i monitoringiem, mam też swoje zobowiązania wynikające z działalności społecznej i zwyczajnie  - brakuje mi czasu.
A korzystając z okazji - zapraszam wszystkich przy okazji na ogólnoświatową akcję One Billion Rising - protest przeciwko przemocy wobec kobiet, którego jestem współorganizatorką. W Polce odbędzie się w wielu miastach, ostatnio ich liczba przekroczyła magiczne 50. W Szczecinie rozpocznie się 14.02.2015 o godzinie 14.00 w CH Galaxy. Jest okazja do spotkania się i porozmawiania :)
Szczegóły akcji i lista wszystkich tańczących miast dostępna jest na stronie Feminoteki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz